Online yoga

Yoga zorgt er niet alleen voor dat je beter in je vel zit, ook geestelijk zul je je snel prettiger voelen. Een gezonde geest in een gezond lichaam, wie wil dat nou niet? De lijst met voordelen is namelijk indrukwekkend. Lichamelijk en geestelijk zijn de effecten van yoga snel merkbaar. Zo slaap je beter en dieper als je aan yoga doet, je wordt minder snel ziek, stress heeft minder vat op je en daarbij verbeter je ook nog eens de balans van je lichaam. 

Waarom

Yoga heeft mij op het diepste punt van mijn leven geholpen om rust te vinden in mijn opgebrande lichaam. Door dit zelf te ondervinden kreeg ik de drang om andere door middel van yoga te helpen. Spontaan schreef ik mij in bij een multi-style yoga teacher training (200h), dit was precies wat ik nodig had. Tijdens de YTT ontdekte ik veel over mijzelf en mijn patronen, dit draag ik graag over tijdens mijn lessen. 

Online

Na een lange dag werken ben je vast toe aan een moment van ontspanning. Voor online yoga hoef je de deur niet meer uit, rol in je eigen vertrouwde omgeving je yogamatje uit en je kunt beginnen. Daarbij kun je je in je eigen omgeving optimaal concentreren en echt ontspannen als je geen rekening hoeft te houden met anderen yogi's. 

Lauwdesign045-min.jpg
pexels-tim-samuel-6697233 (1).jpg

Meld je aan voor een gratis proefles

Soorten yogalessen

Yin yoga

Ervaar jij vaak druk en stress in je dagelijkse leven? Dan is yin yoga perfect voor jou. In een yin les hoef je niks actiefs te doen, want juist door niets te doen gebeurd er wat. Door je helemaal aan de houding over te geven, de zwaartekracht haar werk te laten doen, zal je voelen dat er ruimte ontstaat. Letterlijk en figuurlijk. Je kunt prima een actief leven hebben maar daar moeten ook rust momenten voor tegenover staan (yin/yang). 

 

Yin Yoga lessen richten zich op het creëren van ruimte in je bindweefsel en je gewrichten. Je bindweefsel speelt een grote rol bij hoe lekker je je in vel zit (ook weer letterlijk en figuurlijk). 

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga is ontzettend fijn wanneer je zwanger bent. Tijdens je zwangerschap verandert er namelijk veel in je leven. Je hebt niet meer alleen de verantwoordelijkheid over je eigen lichaam, maar ook over het lichaam van een groeiende baby in je buik. Het is daarom heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Yoga kan je daarbij helpen.

 

Zwangerschapsyoga heeft veel voordelen:

  • Lichamelijk, soepel houden en trainen van spieren

  • Rust, ontspannen lichaam en geest

  • Voorbereiding op de bevalling, d.m.v. ademhalingstechnieken

  • Verbinding, met je ongeboren baby & andere zwangeren

  • Mentaal, krijg vertrouwen in je lichaam

Hatha yoga

In de naam Hatha komen de Sanskriet-woorden ha (zon) en tha (maan) samen. De zon staat voor actie, de maan voor verinnerlijking. In de Hatha yoga komen die tegengestelde energieën samen. Door je concentratie en adem naar punten in het lichaam te verplaatsen, breng je daar bewustzijn. 

 

Tijdens een Hatha les proberen we de gedachtes van goed en fout los te laten. We leren om naar onze gedachtes en emoties te kijken vanuit een observerende rol.  

The quieter you become, the more you are able to hear. 

-Rumi